"Nya" Bozita blötmat

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
saberhagen83
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

"Nya" Bozita blötmat

Inläggav saberhagen83 » lör 21 aug 2021, 13:38

Har tidigare köpt både Bozita och Mjau blötmat i tetra och varit jätte nöjd. Men på senare tid blev det nästan 50% gelé i Mjau förpackningarna så jag gav upp och körde bara på med Bozita. TIll min fasa har de gjort om förpackningarna och på samma gång tydligen också ökat mängden gelé i sin mat också. Är det bara jag som upplever Bozita som sämre/billigare än innan eller har jag bara maximal otur när jag handlar dessa mat? :-k Inte blir väl katten mätt på massa gelé? Känns bara som ett sätt att göra maten billigare men ta ut samma/mer i pris. :roll:

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Re: "Nya" Bozita blötmat

Inläggav Aziz » lör 04 sep 2021, 20:39

Mina katter har aldrig gillat Bozita men äter gärna Mjau i gelé och båda älskar just gelén. Vi fick nyligen hem en påse Bozita med Kattliv och den blev faktiskt uppäten. Så jag vet inte om den har blivit sämre men den gillades bättre av katterna än tidigare. Jag antar att Bozita har gjort en marknadsundersökning och anpassat sig efter konsument-gruppen. :grin:

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » mån 27 sep 2021, 20:45

Tycker också att mängden gelé öka markant i de nya Bozita-tetrorna. Synd då det blir mindre kött :-(
Bild

orm
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav orm » ons 19 jan 2022, 11:59

Jag har ej märkt att det skulle vara mindre kött i tetrorna . Men vad tycker ni om dom mindre tetrorna å påsarna ?. Jag har bara köpt dom större å mindre tetrorna.

Återgå till "Allmänt kattprat!"