Tabletter mot artros?

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Christine
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Tabletter mot artros?

Inläggav Christine » tis 10 aug 2021, 10:56

Hej! Jag undrar om någon vet ett kosttillskott som hjälper katter mot artros? Det är en djungel att välja. Gärna tabletter som katten tuggar själv, och gillar. Har försökt med flytande laxolja som hon ratade. Vill inte tvinga i henne tabletter. Hon är snart 9 år. Har Artros, det enda veterinären skriver ut är smärtstillande. Så vill komplettera någon för leder. Tacksam för svar. Hon är inte nyfödd, som det står!

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Re: Tabletter mot artros?

Inläggav Aziz » ons 11 aug 2021, 17:34

Min äldsta katt får ett medel som heter Dasuquin som jag köper på nätet t.ex. på Vetzoo. Det är kapslar som man kan dra isär och som innehåller ett pulver, typ glukosamin, som blandas i maten.

Katten ifråga får dessutom både torrfoder och våtfoder från Canagan, senior/sterilised fresch chicken, som innehåller grönläppad mussla bl.a. och är bra för lederna. Fodret finns på Arken Zoo. Tyvärr har de haft lite leveransproblem eftersom märket är brittiskt och deras "brexit" har orsakat lite krångel, men det går oftast att få tag på.

Den grönläppade musslan kan annars köpas som kosttillskott för katt och har dokumenterad positiv påverkan på lederna enligt min veterinär.

Lycka till!

Ps Den nyfödda katten är du, det vill säga du är ny på forumet, välkommen! :-D

Användarvisningsbild
tjjo
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: NEM
Kontakt:

Re: Tabletter mot artros?

Inläggav tjjo » fre 03 sep 2021, 23:13

Glukosamin och grönläppad mussla
Seraquin