cholangiohepatit problem med lever och gallgångar

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Isisanubis
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Katt: bondkatter/huskatter 3 st

cholangiohepatit problem med lever och gallgångar

Inläggav Isisanubis » mån 21 jun 2021, 11:02

Hej
Då jag är ny här är detta mitt första inlägg...
För att försöka ta det lite kort har min treåring Ramses först fått problem med urinvägsinfektion, så vi åkte till veterinären. Efter ännu en tur dit konstaterades att han också hade gulsot. Understöddes med näringslösning och antibiotika. Ett följande blodprov visade diagnosen ovan.

Nu undrar jag, är det någon annan som haft erfarenhet av liknande? Vi har provat olika mat och erbjudit honom 1-2ggr i timmen, men han har under en dryg vecka bara ätit ett par teskedar... vatten vill han inte ha alls....

För mej känns det som om han get upp...har jag fel? Kan någon råda mig? Min veterinär vill ge understöd igen med näringslösning, men jag vet inte om det är rätt om han inte blir bättre av det....

Så nu sitter jag här med gråten och vet inte vad som är bäst...ska jag ge upp och låta honom somna, eller försöka mer?

Tacksam för svar och råd...
/Rosie

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Re: cholangiohepatit problem med lever och gallgångar

Inläggav Aziz » ons 30 jun 2021, 19:14

Hur har det gått? Har inte erfarenhet av detta så kan tyvärr inte bidra på så sätt, men i väntan på andra svar så tänker jag att det är en rätt ung katt som veterinären ändå verkar tycka det är värt att behandla. Så om veterinären fortfarande tycker att det finns hopp så skulle jag nog försöka.

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"