Chippade min katt

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
zosma
Ungkatt
Ungkatt

Chippade min katt

Inläggav zosma » tis 10 jan 2023, 17:52

Var idag och chippade min katt för ca 2 timmar sen. Ett tag efter jag kom hem så gnäller hon en del och verkade lite försiktig. Efter ett tag när jag pratade med henne, så kom hon fram och tryckte sig mot min hand som hon brukar. Jag antar att jag träffade även nacken. För plötsligt gick hon en bit ifrån och fräste. Så frågan är om hon har ont efter att hon fick chippet? Jag vet inte om dom brukar få det. Hon reagerade inte så mycket när hon blev chippat.

Dom kan känna av någon dag, det beror på vart chippet hamnar. Ibland är det i närheten av en nerv, men det går över fort.

Användarvisningsbild
zosma
Ungkatt
Ungkatt

Re: Chippade min katt

Inläggav zosma » tor 12 jan 2023, 12:06

Det lugnade ner sig efter en stund och hon har slutat gnälla. Men för säkerhets skull när hon kommer och gnider sig runt mina händer, så undviker jag att träffa nacken några dagar till, ifall det skulle vara känslig.

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: Chippade min katt

Inläggav Yrhättans » tor 12 jan 2023, 12:07

zosma skrev:Det lugnade ner sig efter en stund och hon har slutat gnälla. Men för säkerhets skull när hon kommer och gnider sig runt mina händer, så undviker jag att träffa nacken några dagar till, ifall det skulle vara känslig.

Dom kan känna av någon dag, det beror på vart chippet hamnar. Ibland är det i närheten av en nerv, men det går över fort.

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"