Katt duckar plötsligt/blir skrämd från ingenstans

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Kattpolare
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Katt duckar plötsligt/blir skrämd från ingenstans

Inläggav Kattpolare » fre 07 jan 2022, 21:17

Hej

Min katt har börjat få konstiga ryck / beteende där hon duckar plötsligt och kastar sig åt sidan precis som om det är någon som skrämmer henne från ingenstans. Det är som om hon försöker slå till något som är precis bredvid huvudet och det är alltid på höger sida "hon blir skrämd" på. Det kommer oregelbundet men oftare när det är aktivitet runt omkring henne än när det är "lugnt" kring henne. Någon som känner igen beteendet? Jag har videor på när det händer men kan inte bifoga här.

Tack på förhand!

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: Katt duckar plötsligt/blir skrämd från ingenstans

Inläggav Yrhättans » fre 07 jan 2022, 21:47

Kattpolare skrev:Hej

Min katt har börjat få konstiga ryck / beteende där hon duckar plötsligt och kastar sig åt sidan precis som om det är någon som skrämmer henne från ingenstans. Det är som om hon försöker slå till något som är precis bredvid huvudet och det är alltid på höger sida "hon blir skrämd" på. Det kommer oregelbundet men oftare när det är aktivitet runt omkring henne än när det är "lugnt" kring henne. Någon som känner igen beteendet? Jag har videor på när det händer men kan inte bifoga här.

Tack på förhand!

Jag har inte varit med om det, men tänker att en vetr kontroll vore bra. Hur gammal är hon, kan det vara problem med synen?

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"