Ge godis till kattunge

Forum för frågor och diskussioner kring kattens hälsa/sjukdomar, beteendestörningar och olika kost/foderfrågor.

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Lilla Gumman
Professionell katt
Professionell katt
Katt: Timon
Kontakt:

Ge godis till kattunge

Inläggav Lilla Gumman » lör 14 aug 2021, 00:19

Kan man ge en 3 månaders kattunge vanligt kattgodis som bellning, eller måste det vars anpassat för kattungar?

Jag tänlte mest Dreamies och ICA kattsticks.
:tb_laugh:
:heart: Timon, född 24 maj 2020.
:heart: Frasse, född 15 maj 2021

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Re: Ge godis till kattunge

Inläggav Aziz » lör 04 sep 2021, 20:51

Rent åldersmässigt kan man det men det finns bättre godis i djuraffären, de som du nämnde är kanske inte så nyttiga.

Användarvisningsbild
Lilla Gumman
Professionell katt
Professionell katt
Katt: Timon
Kontakt:

Inläggav Lilla Gumman » ons 29 sep 2021, 10:09

Aziz skrev:Rent åldersmässigt kan man det men det finns bättre godis i djuraffären, de som du nämnde är kanske inte så nyttiga.

Nej, kanske inte. Timon är jätteintresserad av människomat och Frasse är nyfijen på allt, så ibland när jag sitter i soffan och äter/fikar får de några Dreamies var eller så får de dela på en "pinne". Då är de lugna sedan.

Jag ska kolla på djuraffären endera dan.

Jag brukar försöka kolla innehåll i maten. De får Orijen Cat & Kitten torrfoder, fri tillgång. Dessutom får de varsin blötmatspåse tre gånger om dan. Tkmon får Mjau. Frasse fåe Mjau kitten eller något annat Junior-foder (beriende på tillgång i affärerna). Jag köper alltid 12-pack eller 8-pack, oftast flera stycken.

Enligt min uppfattning är Mjau bäst, utan socker och med mycket kött. Nu ska Timon övergå till Mjau kastrerad katt, och Frasse får det efter sin kastrering (han blir sex månader i november).

Det här är stora katter. Timon som blev ett år i maj väger över 5 kg, fast han är inte tjock utan bara stor. En blandning av olika raser, verkarvara lite norsk skogskatt i fast han är korthårig.

Frasse har maine coon mamma och ragdoll pappa, så han blir också stor.

lendy
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav lendy » fre 01 okt 2021, 10:35

Forex signals are just signs on forex pairs to trade [buy/sell]. Forex signals are like guide on the best trade to perform in the forex market.

Just like when one is signal with a machine, you being given a signal on whether to buy/sell a particular forex pair

Återgå till "Hälsa, beteende och kosthållning"