Vad har ni för kattlådor/kattlådemöbler?

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator
Katt: Midna och Link (hcs & nfo)

Vad har ni för kattlådor/kattlådemöbler?

Inläggav Lurvpöse » tis 31 aug 2021, 16:18

Hur har ni löst det med kattlådornas placering? Har ni någon möbel till kattlådan?

Vi har tidigare kört på två vanliga öppna lådor i badrummet och en låda som stått i en "Hol" i hallen. (Verkar inte finnas på ikea i Sverige längre, en slags förvarningsmöbel med lock). https://www.ikea.com/gb/en/p/hol-storag ... -50161321/

Link gillar dock inte den, vi tror att det är för att han vill sitta hyfsat upprätt och göra nr två. Han bajsade utanför lådan två gånger tills vi tog bort locket och sedan dess har det inte hänt.
Det funkar alltså att låta kattlådan stå i holen, men inte att ha lock på den.

Nu var holen ganska sunkig så jag skrotade den. Grejen är bara att det var ganska bra att låta kattlådan stå i en större möbel i hallen, de i badrummet står lite mer skyddade, men hallen ligger mitt i katternas sprintbana. Med holen kunde inte katterna råka ramma kattlådan i full fart.
Pix (200?-2015) och Doxy (200?-2021) fattas oss. <3

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Re: Vad har ni för kattlådor/kattlådemöbler?

Inläggav Aziz » lör 04 sep 2021, 20:26

Har två öppna baljor, en modell större som står i en klädkammare och en ny modell med lite högre långsidor och med uttag längst upp som handtag, ser ut ungefär som en kasse i hårdplast som står i vardagsrummet och dessutom en modkat som står i sovrummet. Det är definitivt den i klädkammaren som används mest. Modkat används bara av den ena kissen när han gör nr 2. Har tittat på inbyggda lådor men bedömer att de är för små för mina ganska stora katter.

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » mån 27 sep 2021, 20:48

Har 3 st IKEA plastbackar 130l, genomskinliga. Gillas starkt av katterna och billiga att byta ut ofta. Kattlådorna finns utpridda så står på 3 olika ställen, en under trappa, en i arbetsrummet och en i rum intill sovrummet.
Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » lör 02 okt 2021, 02:43

Har ju en inbyggd kattlåda i badrummet en sk. stalllåda som fanns på Rusta tidigare.... den är populärast sen har vi 3 stora plastbackar i källaren på olika ställen som också används flitigt.
Nu har vi ju bara 3 katter så det räcker ju gott och väl.
Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"