Kan bara inte vara sant!Så mycket elände på en dag!(Uppdat)

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderatorer: SKS

Forumregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Reviderade 2009-11-07 (§ 2.10)

Kan bara inte vara sant!Så mycket elände på en dag!(Uppdat)

Inläggav Mozart » lör feb 06, 2010 00:09

I torsdags eftermiddag kom vår Muffin in och verkade helt normal. Någon halvtimme senare hittade jag henne, liggande halvvägs under sängen och hon verkade väldigt deppig. Ett helt onormalt ställe för henne att ligga på, så jag förstod att allt inte stod rätt till. Jag lyckades locka fram henne så jag kunde undersöka henne. Hon jamade på ett sätt som tydligt visade att hon hade ont. Hon reagerade mest när jag rörde henne på sidan av magen. Efter en stund gick hon väldigt sakta till lådan och försökte bajsa, men hon gav upp ganska snabbt och lade sig sedan i lådan och skrek.
Jag ringde till vår veterinär, men det var bara en halvtimme kvar till de skulle stänga, så det gick inte.
Vi fick åka till Blå Stjärnan, i stället, som har jouröppet dygnet runt. Veterinären kunde inte säga säkert vad det kunde vara, så de behöll henne över natten och hon fick smärtstillande och dropp.
Nästa dag skulle de göra en noggrann undersökning med prover och datorscanning.
Det blev en jobbig kväll och natt!
Idag, vid 11-tiden ringde de och talade om att de hittat något cystaliknande i buken, och för att se var det var måste de öppna henne och sedan avgöra om det var möjligt att operera och frågade om vi var med på det. Vi sa naturligtvis ja, vi ville ju göra allt för att rädda henne.
Sent på eftermiddagen fick vi besked om att det var en 10cm stor cysta som de hade lyckats operera bort, och de hade även varit tvungna att ta bort mjälten också, men den kan man tydligen klara sig utan. Operationen hade i alla fall gått bra, men de ville behålla henne tills i morgon för att se att det fungerar med mat och avföring. Så det känns ju lite hoppfullt, i alla fall.
Men så hör det ju till saken att Muffin egentligen är en grannkatt, som flyttat över till oss, för att hon och vår Mozart är så bra kompisar (med grannarnas medgivande). De hade henne försäkrad och vi frågade en gång om inte vi skulle ta över den. Men de tyckte att de skulle stå för den i fortsättningen också. Jag gick in till dem när vi kom hem från vet. i torsdags för att berätta vad som hänt. Då fick jag veta att de hade missat att betala den. Så det här kommer att bli dyrt!

Men -som rubriken säger - det räckte ju inte med det. Min sambo har,sedan en tid, tappat en del av synfältet på ena ögat och var på magnetröntgen för någon vecka sedan och hon blev kallad dit idag för genomgång av resultatet. Det var en tumör på synnerven! Det går visserligen att operera och operationen i sig är tydligen ganska rutinartad men resultatet betr. synförmågan på ögat är lite chansartad.

Som sagt, lite väl mycket på en dag. Hoppas bara vi får hem Muffin i morgon, och att hon är o.k., så kanske det blir något lättare att hantera det andra också.
Senast redigerad av Mozart tor feb 18, 2010 22:42, redigerad totalt 1 gång.
Mozart
Kompetent katt
Kompetent kattAnvändarvisningsbild
Status: Offline
Katt: Norsk Skogkatt och Huskatt

Re: Kan bara inte vara sant! Så mycket elände på en dag!

Inläggav älsklingssmulan » lör feb 06, 2010 00:16

Men gud så mycket olycka på en och samma gång! :consoling: Jag hoppas att det löser sig för både kisse och sambo.

Kram :hug:
Bild
Mina 2 älskade vildfödda pojkar.
älsklingssmulan
Högt upplyst katt
Högt upplyst kattAnvändarvisningsbild
Katt: 2 fd skyggisar

Inläggav Nillsan » lör feb 06, 2010 00:24

Åh, era stackare! :-(

Håller tummarna för att allt ordnar sig för Muffin och din sambo! :consoling:

Massor med styrkekramar! :hug:
Bild
Nillsan
Superkatt
SuperkattAnvändarvisningsbild
Katt: En bestämd husis-tant på 11 år

Inläggav Lillyflorence » lör feb 06, 2010 00:43

Åh det är för mycket på en gång, stackars er och stackars Muffin! :hug:
Skattkatter

Matte till världens vackraste änglakatt Joey

http://lillyflorence.cybersite.se
Lillyflorence
Profetkatt
ProfetkattAnvändarvisningsbild
Katt: Huskatter!

Inläggav lakshmi » lör feb 06, 2010 01:08

Mozart skrev: [...] Sent på eftermiddagen fick vi besked om att det var en 10cm stor cysta som de hade lyckats operera bort, och de hade även varit tvungna att ta bort mjälten också, men den kan man tydligen klara sig utan. Operationen hade i alla fall gått bra, men de ville behålla henne tills i morgon för att se att det fungerar med mat och avföring. Så det känns ju lite hoppfullt, i alla fall.Men så hör det ju till saken att Muffin egentligen är en grannkatt, som flyttat över till oss, för att hon och vår Mozart är så bra kompisar (med grannarnas medgivande). De hade henne försäkrad och vi frågade en gång om inte vi skulle ta över den. Men de tyckte att de skulle stå för den i fortsättningen också. Jag gick in till dem när vi kom hem från vet. i torsdags för att berätta vad som hänt. Då fick jag veta att de hade missat att betala den. Så det här kommer att bli dyrt! [...]

Sorglig historia. Om dina vänner sagt att de ska stå för försäkringen men sedan visat sig "missat" betala den så blir det ju du som får betala hela räkningen. Eftersom operationen gått bra (mina fetstilar ovan) är det väl värt det? Beror på vad Muffin betyder för er kanske. :-s Annars får ni förstås stå för avlivning. Ekonomisk hjälp inkl insamlingar är, som du kanske märkt, inte tillåtna på detta sk kattforum. Beklagar Muffins öde riktigt djupt. Och er situation.
Ingen kan göra allt men alla kan göra något!
Stöd hemlösa och utsatta katter!
lakshmi
Professionell katt
Professionell katt
Katt: stadskatt x 2

Inläggav Totta Pixie » lör feb 06, 2010 01:56

Hoppas det går bra för båda. :consoling:
Pixie SOM n, f 2008
Francis SOM p, f 2009

Persson SBI a 1990 -2008 Ronja SOM n 1990 - 2006
Moix SOM p 1991 - 2004 Zelig svart husis 1995 - 2007
Chap rödtabby husis 1983 - 1990 Wham svart husis 1983 - 1986
Tusse SIA n 1969 - 1971
Totta Pixie
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkattAnvändarvisningsbild
Katt: Somali + hund

Inläggav Brianna » lör feb 06, 2010 08:37

Nämen hu. Kan så mycket hända på en dag?
Var grannarna helt ointresserade av att betala veterinären? Såååå oansvarigt att "glömma" betala räkningen och inte säga nåt.
Jag måste dock berätta att jag hade en kollega som glömt (eller stuntat i :roll: ) att betala Agria så försäkringen löpt ut en månad tidigare, men hon betalade samma dag katten blev påkörd och Agria stod för det, och det var en stor skada, med både inre skador och bortopererad höftkula, så det var dyrt.
Så kolla hur länge sen det är försäkringen förföll, det kanske kan gå för er oxå...
Bild
Brianna
Professionell katt
Professionell kattAnvändarvisningsbild
Katt: Två goa britt-kastrater

Inläggav Allspice » lör feb 06, 2010 11:03

Som sagt ovan kolla när försäkringen förföll. Hon hade säkerligen haft den cystan ett tag.

Tråkigt med din sambo, jag har själv råkat ut för en näthinneinflammation när jag var 14 år på det ögat som jag inte var närsynt på och det lämnade ett ärr mitt i synfältet så jag kan inte läsa med det ögat. 1995 så drabbades jag av en propp i det andra ögat så att jag kunde se skillnad på ljus och mörker. Tack och lov så löstes den upp.

Jag håller tummarna för henne att det blir bra.
Allspice
Superkatt
Superkatt

Inläggav Fröken Lindgren » lör feb 06, 2010 12:34

Men fy så tråkigt för er! Hoppas både katt och husse kryar på sig! :consoling: :hug:
Bild
Fröken Lindgren
Inaktiverad
InaktiveradAnvändarvisningsbild
Katt: 2 husisar och 1 skogis

Inläggav echolls » lör feb 06, 2010 12:38

:consoling:
echolls
Überkatt
ÜberkattAnvändarvisningsbild
Katt: BAL SIA OSH

Inläggav Ulrica H » lör feb 06, 2010 14:39

En olycka kommer sällan ensam brukar de säga, och i ert fall kom det ju tre på en och samma dag så nu borde det vända. Ni har då verkligen haft otur! :consoling:
Saknar min randiga bästis Igor 18.8.2005-2.10.2009 Vila i ro tills vi en dag ses igen..
Ulrica H
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Moms & Fantomen, sibbar

Inläggav Mozart » lör feb 06, 2010 23:49

Tack för alla rara svar!
Vi fick inte hem Muffin idag heller. De ringde och talade om att läget var stabilt, men de ville behålla henne lite till. Då passade jag på att fråga om man kunde komma och hälsa på henne, och det gick bra!
Vi fick sitta med henne i ett behandlingrum. Hon blev jätteglad när hon fick se oss och försökte t.o.m. buffa oss, så gott hon kunde. Hon var faktiskt mycket piggare än vad jag hade vågat hoppas på. Vi satt och gosade med henne i drygt två timmar, och hon spann nästan hela tiden. Så nu börjar man våga hoppas att hon kan bli bra igen.
Det var verkligen ett lyft att få träffa henne. Nu känns det bättre, och min sambo mår, psykiskt, betydligt bättre.
lakshmi skrev:
.......................... Eftersom operationen gått bra (mina fetstilar ovan) är det väl värt det? Beror på vad Muffin betyder för er kanske. :-s Annars får ni förstås stå för avlivning. Ekonomisk hjälp inkl insamlingar är, som du kanske märkt, inte tillåtna på detta sk kattforum. Beklagar Muffins öde riktigt djupt. Och er situation.

Vi är naturligtvis beredda att betala vad det kostar för att rädda Muffin, vår älskade lilla prinsessa, även om vi eventuellt skulle behöva ta ett lån för att klara det. Det kan ju också hända att grannarna är snälla och hjälper till lite.
Hoppas verkligen inte att Du tror att detta är ett försök till en insamling. Jag ville bara berätta vad som hänt.

Brianna skrev:Jag måste dock berätta att jag hade en kollega som glömt (eller stuntat i :roll: ) att betala Agria så försäkringen löpt ut en månad tidigare, men hon betalade samma dag katten blev påkörd och Agria stod för det, och det var en stor skada, med både inre skador och bortopererad höftkula, så det var dyrt.
Så kolla hur länge sen det är försäkringen förföll, det kanske kan gå för er oxå..

Tack för tipset! De betalade försäkringen i går, så det kanske finns chans.

Allspice skrev:Som sagt ovan kolla när försäkringen förföll. Hon hade säkerligen haft den cystan ett tag.

Tack för tipset, här också. Hon hade faktiskt liknande symptom för ett par månader sedan, så vi tog henne till veterinären då också, men när vi kom dit hade hon piggnat till igen, och visade inga reaktioner på smärtor o.d. när hon kände på henne. Så det var säkert den här cystan som spökade då också.
Mozart
Kompetent katt

Inläggav Gisele » sön feb 07, 2010 01:09

Hu så jobbigt för er! :consoling: :hug:
Gisele
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: 3 huskatter, fd hemlösa

Inläggav prieto » sön feb 07, 2010 02:04

sicken sorglig historia :cry: hoppas allt löser sig på bästa sätt! :consoling:
prieto
Ungkatt
UngkattAnvändarvisningsbild
Katt: en coon och en skogis

Inläggav Ellie » sön feb 07, 2010 02:13

Åh fy vad sorligt för er! hopas både katt och sambo tillfrisknar fort!

vad gäller försäkringen så tror jag tyvärr inte ni har stor chans att få ut pengar, men hoppas kan man alltid! anledningen är att reglerna är olika för olycksfall och sjukdom. Blir katten skadad gäller försäkringen direkt den är tecknad, men för sjukdomar finns en karens på flera veckor innan den börjar gälla... Oavsett så hoppas jag att ni får lite hjälp, om inte annat så av grannen och i framtiden, stå för räkningen för era egna katter, för enligt lag så ägs katten av den som katten bor hos om inga kontrakt är skrivna om annat... Att ni ska vara beroende av att någon anna betalar era katters försäkringar är inte så bra... kan bli dyrt som ni redan upptäckt!

än en gång, lycka till med allt!
Bild
Mitzy, Cindy, Simson, Nelly, Tippy, Lizzy, Lollan & Stingray bestämmer över mig!
Ellie
Überkatt
ÜberkattAnvändarvisningsbild
Katt: Britt, Burmilla, Huskatt

Inläggav Europékatten » sön feb 07, 2010 08:09

Mozart skrev:I torsdags eftermiddag kom vår Muffin in och verkade helt normal. Någon halvtimme senare hittade jag henne, liggande halvvägs under sängen och hon verkade väldigt deppig. Ett helt onormalt ställe för henne att ligga på, så jag förstod att allt inte stod rätt till. Jag lyckades locka fram henne så jag kunde undersöka henne. Hon jamade på ett sätt som tydligt visade att hon hade ont. Hon reagerade mest när jag rörde henne på sidan av magen. Efter en stund gick hon väldigt sakta till lådan och försökte bajsa, men hon gav upp ganska snabbt och lade sig sedan i lådan och skrek.
Jag ringde till vår veterinär, men det var bara en halvtimme kvar till de skulle stänga, så det gick inte.
Vi fick åka till Blå Stjärnan, i stället, som har jouröppet dygnet runt. Veterinären kunde inte säga säkert vad det kunde vara, så de behöll henne över natten och hon fick smärtstillande och dropp.
Nästa dag skulle de göra en noggrann undersökning med prover och datorscanning.
Det blev en jobbig kväll och natt!
Idag, vid 11-tiden ringde de och talade om att de hittat något cystaliknande i buken, och för att se var det var måste de öppna henne och sedan avgöra om det var möjligt att operera och frågade om vi var med på det. Vi sa naturligtvis ja, vi ville ju göra allt för att rädda henne.
Sent på eftermiddagen fick vi besked om att det var en 10cm stor cysta som de hade lyckats operera bort, och de hade även varit tvungna att ta bort mjälten också, men den kan man tydligen klara sig utan. Operationen hade i alla fall gått bra, men de ville behålla henne tills i morgon för att se att det fungerar med mat och avföring. Så det känns ju lite hoppfullt, i alla fall.
Men så hör det ju till saken att Muffin egentligen är en grannkatt, som flyttat över till oss, för att hon och vår Mozart är så bra kompisar (med grannarnas medgivande). De hade henne försäkrad och vi frågade en gång om inte vi skulle ta över den. Men de tyckte att de skulle stå för den i fortsättningen också. Jag gick in till dem när vi kom hem från vet. i torsdags för att berätta vad som hänt. Då fick jag veta att de hade missat att betala den. Så det här kommer att bli dyrt!

Men -som rubriken säger - det räckte ju inte med det. Min sambo har,sedan en tid, tappat en del av synfältet på ena ögat och var på magnetröntgen för någon vecka sedan och hon blev kallad dit idag för genomgång av resultatet. Det var en tumör på synnerven! Det går visserligen att operera och operationen i sig är tydligen ganska rutinartad men resultatet betr. synförmågan på ögat är lite chansartad.

Som sagt, lite väl mycket på en dag. Hoppas bara vi får hem Muffin i morgon, och att hon är o.k., så kanske det blir något lättare att hantera det andra också.

:consoling:
Europékatten
Allsmäktig katt
Allsmäktig kattAnvändarvisningsbild
Katt: Européer o 1 manx

Inläggav Europékatten » sön feb 07, 2010 08:13

Kan inte grannarn hjälpa till att betala? de var ju de som glömt.
Trista historier, är i liknande situation själv, inte med katt men med ögat (gula fläcken) o mamma svårt sjuk. Hoppas det löser sig :consoling:
Europékatten
Allsmäktig katt

Inläggav Mozart » sön feb 07, 2010 22:07

Idag fick vi besked om att Muffin har fått en bukhinneinflammation. :-(
Så hon blir kvar där ett par dagar till och får antibiotika via dropp, förhoppningsvis kommer det att räcka med det.
Men de sa också, lyckligtvis, att hon var pigg och glad. Det märkte vi också, när vi hälsade på. Hon var klart piggare än i går, trots inflammationen. Hon är, i alla fall, ett litet charmtroll som har lyckats charma personalen. Sköterskan som kom med henne idag berättade att, medan hon undersökte Muffin med ultraljud och gav dropp med antibiotika så låg Muffin och gosade med henne under tiden!
Hoppas verkligen på bättre besked i morgon. 8-[
Mozart
Kompetent katt

Inläggav Nillsan » sön feb 07, 2010 22:10

Skönt ändå att få reda på vad som var fel och att det verkar vara något som är behandlingsbart.

Här hålls tummarna stenhårt för Muffin. Hoppas hon kryar på sig snart! :consoling:

:hug:
Bild
Nillsan
Superkatt

Inläggav Mozart » sön feb 07, 2010 22:18

Jag kanske ska lägga in en bild på vår lilla prinsessa.

Bild
Mozart
Kompetent katt

Inläggav Millisch » sön feb 07, 2010 22:47

Vi håller alla tummar och tassar här hemma för att det ska ordna upp sig och bli bra för Muffins och sambon! :consoling:
A Home without a Cat is just a House

"If cats could talk, they wouldn‘t."
Nan Porter
Millisch
Kompetent katt
Katt: Heliga Birmor och en Husis

Inläggav Jina » sön feb 07, 2010 22:49

Vilken vacker prinsessa!
Jina
Bitchig katt
Bitchig kattAnvändarvisningsbild
Katt: Devon rex

Inläggav Europékatten » mån feb 08, 2010 08:40

Jättesöt, hoppas allt ordnar sig. Det brukar hända TRE saker åt gången, det gjorde det här, men ingen katt i alla fall.
Håller tummarna för er.
Europékatten
Allsmäktig katt

Inläggav Sjokatt » mån feb 08, 2010 09:15

Hoppas att det ordnar sig! :consoling:
Sjokatt
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Lilja » mån feb 08, 2010 11:21

Era stackare! Och allt på en och samma gång... :-( Det är bara att hoppas att ni har stökat av allt ert elände nu och att ni slipper sånt här för ett bra tag framöver. Jag håller tummarna att ni snart får hem er lilla prinsessa (hon var hur söt som helst föresten) och att det går bra för sambon. Hoppas det ordnar sig med veterinärräkningen och att ni klarar av den. :consoling:
~ Fyra maine coon-bebisar födda 22 maj och en sibbe-bebis född 1 juni ~
Bild
Lilja
Profetkatt
ProfetkattAnvändarvisningsbild
Katt: Huskatt & Sibirisk katt

Inläggav Mozart » mån feb 08, 2010 21:45

Idag ser det lite ljusare ut! Hon var väldigt pigg, när vi hälsade på henne. Hon kunde t.o.m. hoppa upp på stolar och gick omkring och kollade allt i behandlingsrummet. De skall kolla henne i morgon också och om allt är ok, så får hon komma hem.
Då blir nog vår stackars Mozart glad, för han saknar henne och går och letar efter henne.
Mozart
Kompetent katt

Inläggav a_sussan » tis feb 09, 2010 04:51

:consoling: ojojoj, det var inte lite elände ni råkade ut för, hålller tassar o fingrar att "prinsessan" repar sig och får komma hem snart.
/Sussan
Bild
"Katten är den enda varelse som faktiskt gnolar hela livet; den kurrar, den spinner."
a_sussan
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkattAnvändarvisningsbild
Katt: Huskatt Lucia

Inläggav Ylvan » tis feb 09, 2010 22:33

Usch så många tråkigheter, hoppas verkligen allting ordnar sig till det bästa! :rose: :rose: :rose: Skönt att vackra kissen börjar bli piggare!
Jobbar deltid som kliare, sätta-på-vattenkran-are, matburksöppnare, promenadpinne, balkongdörrsöppnare, hårsnoddskastare och klösträdsbyggare åt Idde och Leon.
Ylvan
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Två bengalningar

Inläggav Juliette » tis feb 09, 2010 22:45

Hoppas allt löser sig :rose:
S*Lapommis Norska Skogkatter
Vi har kattungar!

http://www.lapommis.se
Juliette
Kosmoskatt
KosmoskattAnvändarvisningsbild
Katt: Norsk Skogkatt & Oriental

Inläggav Mozart » ons feb 10, 2010 18:40

Igår kom Muffin hem! Det var naturligtvis roligt, men det blev också en fruktansvärt jobbig dag.
Hon är en utekatt och det första hon ville göra när vi kom hem var att gå ut. Vi kunde naturligtvis inte släppa ut en nyopererad katt, men hon var nästan hysterisk för att hon inte fick gå ut, så det blev en väldigt jobbig kväll. Hon lugnade sig lite efter hand men tjatade gång på gång.
Sedan skulle hon ju halskrage på sig, för att inte röra ärret, men det var ingen höjdare. Hon gick emot överallt med kragen och vi var livrädda att hon skulle hoppa och fastna och skada sig, så vi tog av den och försökte hålla koll på henne istället och, peppar peppar, hon har inte gjort någon ansats att röra såret ännu, så det känns ändå säkrare utan krage. Hon har varit lite deppig och nervös, för hon tror nog att hon skall tillbaka igen, men idag är hon lite mer harmonisk, tack och lov.
Dom sa att vi skulle hålla henne inne i två månader, men jag tror inte att det går. Risken är att hon blir psykiskt knäckt av det, för hon vill ju så gärna vara ute. Vi får väl vänta tills dom har tagit bort stygnen, sedan tror jag nog att hon får gå ut, annars blir nog både hon och vi knäckta.
Mozart
Kompetent katt

Inläggav Ylvan » ons feb 10, 2010 19:03

Kanske kan ni ta promenader med sele? Så tror jag att folk har provat "kroppsstrumpa" istället för tratt på hoppiga katter. Kanske kan va nåt?
Jobbar deltid som kliare, sätta-på-vattenkran-are, matburksöppnare, promenadpinne, balkongdörrsöppnare, hårsnoddskastare och klösträdsbyggare åt Idde och Leon.
Ylvan
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Två bengalningar

Inläggav caroline84 » ons feb 10, 2010 22:30

usch så jobbigt...
Skönt att det gick bra för muffisen och hoppas att det går bra för sambon också!
caroline84
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Katt: Wilda

Inläggav Mozart » ons feb 10, 2010 23:00

Ylvan skrev:Kanske kan ni ta promenader med sele? Så tror jag att folk har provat "kroppsstrumpa" istället för tratt på hoppiga katter. Kanske kan va nåt?

Hade funderingar på sele, men hon har ju ett operationsärr på magen så selen skulle nog irritera.
Det där med någon slags kroppsstrumpa har jag faktiskt funderat på. Jag provade med att lägga om ett elastiskt förband, men då kunde hon inte gå, förmodligen för att hon är långhårig och det kanske drog snett i pälsen.
Men idag har hon faktisk lugnat ner sig betydligt och verkar lite mer tillfreds med situationen och har legat och sovit nästan hela dagen, hon har ju varit så överaktiv ett par dagar så hon är nog väldigt trött.
Mozart
Kompetent katt

Inläggav Mozart » lör feb 13, 2010 18:43

I torsdags började Muffin bli sur på oss, för att hon inte fick gå ut. I går var hon så fruktansvärt deppig, så jag kände att jag måste göra något, det här går bara inte. Jag åkte och köpte några kompostgaller och byggde en liten inhägnad på entrétrappan. Sedan lät jag henne gå ut där, jag gick med henne ut för att hålla koll på henne.
Först försökte hon trycka sig igenom gallret, sedan började hon klättra över, men jag hade gjort det 1,5 m högt, så det var bara att lyfta ner henne igen. Sedan klappade jag henne och då strök hon sig mot min hand och satte sig och spanade på fågelbordet istället, och verkade nöjd. Tack och lov för den kalla vintern, för efter 5 - 10 min ville hon gå in igen!
Vi har varit lite oroliga för att hon inte har bajsat sedan hon kom hem, hon har visserligen ätit väldigt lite, men i alla fall. Nu, när hon hade varit ute, gick hon direkt till lådan och bajsade! Humöret har också blivit mycket bättre sedan hon vet att hon, i alla fall, får gå ut på trappan, så nu känns det mycket bättre.
Man ska nog lita lite på sin magkänsla också, och inte bara gå efter veterinärens anvisningar att hålla henne inne i två månader.
Mozart
Kompetent katt

Inläggav Millisch » tor feb 18, 2010 22:17

Mozart skrev:I torsdags började Muffin bli sur på oss, för att hon inte fick gå ut. I går var hon så fruktansvärt deppig, så jag kände att jag måste göra något, det här går bara inte. Jag åkte och köpte några kompostgaller och byggde en liten inhägnad på entrétrappan. Sedan lät jag henne gå ut där, jag gick med henne ut för att hålla koll på henne.
Först försökte hon trycka sig igenom gallret, sedan började hon klättra över, men jag hade gjort det 1,5 m högt, så det var bara att lyfta ner henne igen. Sedan klappade jag henne och då strök hon sig mot min hand och satte sig och spanade på fågelbordet istället, och verkade nöjd. Tack och lov för den kalla vintern, för efter 5 - 10 min ville hon gå in igen!
Vi har varit lite oroliga för att hon inte har bajsat sedan hon kom hem, hon har visserligen ätit väldigt lite, men i alla fall. Nu, när hon hade varit ute, gick hon direkt till lådan och bajsade! Humöret har också blivit mycket bättre sedan hon vet att hon, i alla fall, får gå ut på trappan, så nu känns det mycket bättre.
Man ska nog lita lite på sin magkänsla också, och inte bara gå efter veterinärens anvisningar att hålla henne inne i två månader.

:rosor: Vad skönt att ni fått hem henne och att hon nu verkar må bättre! Ett jättebra initiativ att bygga en liten inhägnad så hon fick ett par minuter ute!

Nan Porter
Millisch
Kompetent katt

Inläggav Mozart » tor feb 18, 2010 22:42

Man får inte vara glad länge! :cry:
I dag ringde de från Blå Stjärnan. De hade (tyvärr, sa veterinären som ringde) fått svar på provtagningen de hade gjort på den bortopererade cystan. Det visade sig vara en elakartad cancer! Så det lär komma igen. Det är bara att hoppas på att det dröjer. Orkar inte skriva mer just nu. :cry:
Mozart
Kompetent katt

Inläggav Millisch » tor feb 18, 2010 22:45

Mozart skrev:Man får inte vara glad länge! :cry:
I dag ringde de från Blå Stjärnan. De hade (tyvärr, sa veterinären som ringde) fått svar på provtagningen de hade gjort på den bortopererade cystan. Det visade sig vara en elakartad cancer! Så det lär komma igen. Det är bara att hoppas på att det dröjer. Orkar inte skriva mer just nu. :cry:

Åhh nej!... :consoling:
Massa Styrkekramar!

Nan Porter
Millisch
Kompetent katt

Re: Kan bara inte vara sant!Så mycket elände på en dag!(Uppdat)

Inläggav Nillsan » tor feb 18, 2010 22:48

Nej, vad tråkigt att läsa! :-( :consoling:
:hug:
Bild
Nillsan
Superkatt

Inläggav Gisele » tor feb 18, 2010 23:19

Många kramar till er. :hug: :rose:
Gisele
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: 3 huskatter, fd hemlösa

Inläggav Paws » fre feb 19, 2010 00:16

Hoppas att allt löser sig till det bästa för er... :consoling: :hug:
Bild
Paws
Veterankatt
VeterankattAnvändarvisningsbild
Katt: Sphynx

Nästa

Återgå till Allmänt kattprat!